W styczniu i w lutym bieżącego roku dzieci z grupy II uczestniczyły w zabawach badawczych. Do wykonania doświadczeń używaliśmy octu, płynu do mycia naczyń, sody oczyszczonej, atramentu, wody. Po wspólnych zabawach z nauczycielem dzieci miały możliwość samodzielnego wykonania eksperymentów, bądź sporządzenia wymyślonych przez siebie mikstur. Największym zaskoczeniem dla czterolatków było naprzemienne znikanie i pojawianie się koloru granatowego oraz tworzenie szybko rosnącej piany…
Zabawa badawcza, podobnie jak i inne rodzaje zabaw, jest sposobem rozwijania aktywności własnej dziecka. Przedszkolak, który podejmuje zabawę badawczą, w trakcie działania myśli, poznaje cechy, właściwości i funkcje przedmiotów, różnorodne zjawiska, a także rozmaite zależności przyczynowo – skutkowe między badanymi przez siebie przedmiotami i zjawiskami. Kierując się naturalną potrzebą ciekawości dąży do poznania świata. Obok myślenia przedszkolak uczestniczący w tego typu zajęciach wzbogaca wrażenia, spostrzeżenia, rozwija wyobraźnię, pomysłowość, umiejętność koncentracji uwagi, zainteresowania, odczuwa zadowolenie płynące z działania oraz z odniesienia sukcesu po dokonaniu odkrycia.