Internet to przydatne, ciekawe i pouczające narzędzie do poznawania świata, jednak poza światem wirtualnym istnieje świat rzeczywisty, bez którego poznania w sposób realny i doświadczalny nie jest możliwy harmonijny rozwój przedszkolaków.
Przybliżając najmłodszym zalety płynące z technologicznych osiągnięć XX i XXI wieku uświadamialiśmy im potrzebę bezpiecznego umiaru podczas korzystania z komputera, telefonów komórkowych, które często pozornie wyciszają gwałtowne reakcje dzieci, czy mają zapobiec chwilowej nudzie .W efekcie potęgują negatywne emocje, sprzyjając zanikowi kreatywnego myślenia i działania (przy systematycznym lub długotrwałym korzystaniu z zabaw zza szklanego ekranu).
Podejmując zatem krótkie i sensowne zabawy z użyciem sprzętu komputerowego w Dniu bezpiecznego Internetu dzieci z grupy II miały możliwość udziału w rozmowach kierowanych dotyczących konstruktywnego użytkowania Internetu w warunkach domowych, aby nie zagrażało to higienie ich zmysłów (wzrok, słuch), nie szkodziło kształtowaniu prawidłowej postawy ciała, a przede wszystkim rozwojowi psychicznemu najmłodszych , który w wieku przedszkolnym rozwija się najprężniej poprzez poznawanie rzeczywistości realnej, doświadczając jej w aktywny, a nie bierny sposób podejmując działania polisensoryczne.