Z okazji Pierwszego Dnia Wiosny dzieci z grupy II przybyły do przedszkola ubrane na zielono niosąc w dłoniach kwitnący kwiat doniczkowy. Przeglądanie albumów z kwiatami pozwoliło nam rozpoznać wiele ciekawych gatunków i odmian. Czterolatki przyswajały podstawową wiedzę ogrodniczą poznając rośliny polisensorycznie. (Mając możliwość regularnego dbania o swoje rośliny dzieci od najmłodszych lat uczą się obowiązkowości, a także w sposób praktyczny poznają warunki niezbędne do wzrostu i rozwoju kwiatów).
21 marca przedszkolaki uczestniczyły także w wiosennych zabawach ruchowych. Zorganizowany Wiosenny tor przeszkód z użyciem zielonych pachołków, tunelu sportowego, piłeczek, kukiełek (żabek) nie tylko zapewnił dzieciom odpowiednią dawkę ruchu w bezpiecznych warunkach, ale również wpłynął pozytywnie na integrację grupy.
Matematyczne Zielone zagadki zachęcały do wysiłku intelektualnego. Przyrodnicza inscenizacja pozwoliła dzieciom poznać wiosenne zwyczaje zwierząt zachęcając do kreatywnej, twórczej ekspresji. Natomiast malowanie wiosennych kwiatów wzbogaciło doświadczenia plastyczne poprzez obserwacje najbliższego otoczenia i translację własnych spostrzeżeń na działania artystyczne.
Nie zabrakło również spaceru alejkami osiedla, dzięki któremu mogliśmy podziwiać zwiastuny tak bardzo wyczekiwanej pory roku.